«Μου
αρέσει να μιλάω με λέξεις που μένουν στους ανθρώπους». Αυτή ήταν μια από τις
πολλές φράσεις που ακούσαμε από τον κύριο Δημήτρη Οικονομόπουλο, διευθυντή της
Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, ο οποίος
παραβρέθηκε σήμερα Δευτέρα, 04 Απριλίου 2022, στο 2ο Πρότυπο
Γυμνάσιο Τρίπολης και «ανακρίθηκε» από
τους Μικρούς Δημοσιογράφους εν Δράσει του ομίλου μας.
Ο κύριος Οικονομόπουλος είναι απόφοιτος:
§
της Παιδαγωγικής
Ακαδημίας Τρίπολης,
§
του Διδασκαλείου
Δημοτικής Εκπαίδευσης Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών.
§
είναι
κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος και
διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου
Ιωαννίνων.
Από το 2019 είναι Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Παρόλα αυτά επεσήμανε
ότι είναι σημαντική για αυτόν η ιδιότητα
του ως δασκάλου και ότι ήταν το όνειρό του από μικρό παιδί να γίνει δάσκαλος.
Κατάφερε να πραγματοποιήσει το παιδικό του όνειρο και να γίνει και κάτι
παραπάνω.
Όταν ερωτήθηκε για το ποιοι είναι οι
στόχοι του για τη βελτίωση των σχολείων, απάντησε με την λέξη «ΕΠΙ.Σ.Ε.» Βλέποντας την απορία και την
έκπληξη στο βλέμμα μας, συνέχισε λέγοντας ότι πρόκειται για ένα αρκτικόλεξο, το
οποίο ανέλυσε ως εξής: «ΕΠΙ»
σημαίνει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μάλιστα συνεχής, καθώς οι συνθήκες
αλλάζουν συνεχώς, το «Σ», συνεργασία
όλων των παραγόντων εντός και εκτός σχολείου οι οποίοι σχετίζονται με αυτό: εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς-δήμος
και το «Ε», ευαισθητοποίηση των
μαθητών για ό,τι συμβαίνει εκτός σχολείου, δηλαδή στην κοινωνία, σε τοπικό,
εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Τόνισε επίσης
ότι είναι σημαντικό οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να μιλάνε με τα παιδιά, να
δίνουν τις κατάλληλες συμβουλές σε αυτά και να τα βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων και των αποριών τους.
Στη συνέχεια ανέφερε ότι το Πρότυπο
Γυμνάσιο είναι ένα σχολείο που θα ανοίξει
τον δρόμο για τα υπόλοιπα, έργο αρκετά δύσκολο, και επαίνεσε τους μαθητές που
το επέλεξαν για να κάνουν κάτι παραπάνω, αφιερώνοντας ένα κομμάτι του ελεύθερου
χρόνου τους. Αναγνώρισε τη σημασία των τεχνολογικών μέσων στην εκπαίδευση, αλλά
στάθηκε περισσότερο στην ποιότητα του εκπαιδευτικού ως παράγοντα αναβάθμισης
της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Απαντώντας σε σχετική
ερώτηση μαθητή, τόνισε ότι δεν είναι πολιτικός. Έχει τοποθετηθεί στη θέση που
είναι σήμερα μετά από διαδικασία επιλογής με βάση τα προσόντα του (δηλαδή
σπουδές) και πάντα επιδιώκει να κάνει το καλύτερο δυνατό για την εκπαίδευση.
Το μεγαλύτερο, κατά τη γνώμη του, πρόβλημα των σχολείων της Περιφέρειας
Πελοποννήσου, αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας στην παρούσα φάση είναι η πανδημία
covid-19, καθώς ανατρέπει ανά πάσα στιγμή όποιον προγραμματισμό γίνεται στα
σχολεία σχετικά με τη στελέχωση τους με εκπαιδευτικούς αλλά και τις δράσεις
τους. Ευελπιστεί όμως ότι βρισκόμαστε στο τέλος της πανδημίας.
Τέλος
έλυσε κάποιες απορίες των παιδιών σχετικά με το αν έχει συζητηθεί κάποιο νέο
μάθημα για τα σχολείο τους και αν στη συνέχεια θα δημιουργηθεί ένα Πρότυπο
Λύκειο. Συγκεκριμένα, είπε πως σκοπός
του Υπουργείου Παιδείας είναι να υπάρχει μια συνέχεια στην εκπαίδευση από το Πειραματικό Νηπιαγωγείο ως και το Πρότυπο Λύκειο και πως στο κοντινό μέλλον θα
υπάρξει Πρότυπο Λύκειο και πως κάθε παιδί και διευθύντρια μπορεί να προτείνει
κάποιο νέο μάθημα που θα ήταν ενδιαφέρον και θα βοηθούσε τα παιδιά.
Οι αρθρογράφοι
Γιώργος
Βουνάσης
Αγγελική
Παναγιωτοπούλου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου