Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο απόηχος της μουσικής στη ζωή μας

  

Είναι γεγονός πως η μουσική είναι ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας. Συνοδεύει κάθε μας καθημερινή συνήθεια και από την αρχαιότητα έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για εμάς. Είναι ένας τρόπος έκφρασης των ανθρώπινων σκέψεων και συναισθημάτων, προσφέρει ψυχική ηρεμία και γαλήνη και ταξιδεύει νοητά τόσο τους λάτρεις της μουσικής, αλλά και τους ίδιους τους μουσικούς.

       Η μουσική μας συντροφεύει σε όλα τα στάδια του βίου μας. Ξεκινώντας από τα έμβρυα που χρειάζεται να ακούνε μουσική, ώστε να αναπτυχθεί ο εγκέφαλός τους και συνεχίζοντας καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής. Έτσι, ο εγκέφαλός μας αρχίζει ασυνείδητα να αντιλαμβάνεται τη μουσική ως μία πνευματική ανάγκη. Συνεπώς δημιουργεί μία αισθητή διαφορά στο πόσο συγκεντρωμένοι είμαστε, αλλά και στην ψυχική μας κατάσταση. Ο αντίκτυπός της στην ψυχολογία μας είναι τέτοιος  που μια ευχάριστη μελωδία μπορεί να μας φτιάξει τη διάθεση και να μας επιτρέψει να δούμε μια δύσκολη κατάσταση από την πιο θετική πλευρά. Ως επακόλουθο, ο κάθε άνθρωπος μπορεί να εξερευνήσει τον εσωτερικό του κόσμο, να αντιληφθεί τι πραγματικά νιώθει και να συνειδητοποιήσει τις συναισθηματικές του ανάγκες.

      Ωστόσο, η μουσική μπορεί να ωφελήσει πολύ τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τα παιδιά που ασχολούνται με κάποιο μουσικό όργανο. Τους δίνεται η ευκαιρία να εκφραστούν ευκολότερα, να αντιμετωπίζουν ορισμένες δυσκολίες με περισσότερη ηρεμία και να δουν την ζωή διαφορετικά. Έρευνες έχουν αποδείξει πως η εξάσκηση ενός μουσικού οργάνου βοηθάει στο να επικεντρώνει κανείς την προσοχή του κάπου με ευκολία, αναπτύσσει την κριτική σκέψη των ατόμων και εμπλουτίζει τον χαρακτήρα του με σημαντικά στοιχεία και δεξιότητες. Για παράδειγμα, ο μουσικός αποκτά περισσότερη πειθαρχία και ικανότητα να προσαρμόζεται στις δύσκολες συνθήκες. Επιπρόσθετα, χτίζει δύο αναπόσπαστα κομμάτια της προσωπικότητάς του, που δεν είναι άλλα από την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση. Αποκτά εμπιστοσύνη στις ικανότητές του, να βασίζεται σε αυτές και να μην τα παρατάει. Εντυπωσιακό είναι επίσης πώς ένας μουσικός μπορεί να πάρει μαθήματα ζωής ζωτικής σημασίας με το να παίζει μουσική, να μοιράζεται τη μουσική του με άλλους ανθρώπους και να ξεπερνάει μόνος του οποιαδήποτε δυσκολία σχετική με την ερμηνεία ενός κομματιού ή την αντιμετώπιση του άγχους. Στο τέλος, το σκεπτικό ενός έμπειρου οργανοπαίχτη είναι αρκετά δυνατό, ώστε να δει το άσπρο μαύρο και το μαύρο άσπρο. Ναι, μέσω της μουσικής που έχει ενταχθεί ολοκληρωτικά στην ζωή του.

      Συμπερασματικά, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το πόσο μας έχει επηρεάσει η μουσική στις καθημερινές μας συνήθειες, αλλά και στην συναισθηματική και πνευματική μας καλλιέργεια. Γι’ αυτό αξίζει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ασχοληθούνε με αυτή, να εκτιμούμε όσους ήδη το κάνουν, να μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας και να μην σταματάμε ποτέ να την εξερευνούμε. Όπως είπε και ένας καθηγητής κιθάρας κάποτε, η μουσική δεν έχει ουρανό, δεν έχει τέλος. Ερμηνεύοντας ένα κομμάτι, δίνουμε ζωή σε ένα νεκρό χαρτί, στο όργανό μας και σε κάθε άνθρωπο που ακούει.

 

 

                                                                                          Αρθρογράφος:

                                                                                            Τότση Μαίρη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενημέρωση για ενδοοικογενειακή βία και κακοποίηση των γυναικών

  Το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Τρίπολης επισκέφτηκε την Τρίτη, 21-3-2023, κλιμάκιο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αρκαδίας μετά από πρόσκληση του ομίλου δημοσιογραφίας του σχολείου, "Μικροί Δημοσιογράφοι εν δράσει" προκειμένου να ενημερώσει τους μαθητές/τριες για το της φαινόμενο ενδοοικογενειακής βίας και της κακοποίησης των γυναικών.     Ο Α/Β κ. Γιαννίκος Παναγιώτης και ο Ανθ/μος κ. Δρόσος Χρήστος αναφέρθηκαν στις αιτίες του φαινομένου και στο ρόλο της αστυνομίας στην πρόληψη και την αντιμετώπισή του, εξηγώντας ταυτόχρονα στους μαθητές /τριες τις ενέργειες που πρέπει να κάνει κάποιος είτε είναι θύμα ενδοοικογενειακής βίας είτε αντιληφθεί κάτι αντίστοιχο για τρίτο άτομο. Μετά το τέλος της παρουσίασης ακολούθησε καταιγισμός ερωτήσεων από τους μαθητές/τριες, στις οποίες οι αστυνομικοί απάντησαν με προθυμία.  Την παρουσίαση παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και οι μαθητές των ομίλων "Εθελοντισμός: αξία ζωής μοναδική " και "Από τη ραψωδία ... στη ραπ" μαζί με τις υπε

Η καταπολέμηση του άγχους κατά τη διάρκεια των εξετάσεων!!!

Στις μέρες μας το άγχος είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο ανάμεσα στους μαθητές κυρίως την περίοδο των εξετάσεων. Είναι ένας  υγιής βιολογικός μηχανισμός  που ενεργοποιεί ένα προστατευτικό σύστημα κυρίως στις δύσκολες στιγμές και που συνδέεται με τον τρόπο που σκεπτόμαστε!   Εξαιτίας αυτού οι μαθητές τρέμουν τι θα γίνει σε περίπτωση που αποτύχουν, φυσούν και ξεφυσούν, πηγαινοέρχονται στο δωμάτιό τους  και νιώθουν κυριολεκτικά σαν να τους λιθοβολούν. Βρίσκονται σε τόσο δύσκολη θέση   με τον   εαυτό   τους που   χάνουν την  επαφή και δεν   συναναστρέφονται   με τους φίλους τους. Ευτυχώς   υπάρχουν αρκετές λύσεις για να ελαττωθεί το άγχος!!! 1. Οργάνωση μελέτης: Φτιάξε χρονοδιάγραμμα μελέτης καθορίζοντας τον χρόνο που χρειάζεσαι για να ολοκληρώσεις το κάθε κεφάλαιο. Σημείωνε τους στόχους που πετυχαίνεις και αναρωτήσου τι δεν λειτούργησε στις περιπτώσεις που βγήκες εκτός χρόνου. Σε περίπτωση που δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς, κάνε ένα μικρό διάλειμμα. Φτιά

‘’Άμα ρισκάρεις, μπορεί να κερδίσεις, αν όχι, έχεις ήδη χάσει’’

Αυτή είναι μια φράση που δίνει κίνητρο στους δυο επιτυχημένους αθλητές – μαθητές του σχολείου μας, του 2 ου Προτύπου Γυμνασίου Τρίπολης. Από τη μια ο Θανάσης Χριστόπουλος κατάφερε μόλις στην ηλικία των 15 ετών να κάνει επαγγελματικό συμβόλαιο με τον Αστέρα Τρίπολης. Από την άλλη ο Βλάσης Μητρόπουλος, ο οποίος κατάφερε να γίνει πρωταθλητής στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ποδηλασίας. Την Τρίτη, 28 Μαρτίου 2023,  οι ‘’μικροί δημοσιογράφοι εν δράσει’’ είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τους δύο μαθητές , να ρωτήσουν  τις απορίες τους και να ενημερωθούν για την πορεία τους στον χώρο του αθλητισμού.     Μας ανέφεραν και οι δύο ότι ξεκίνησαν το άθλημα από μικρή ηλικία τυχαία, επειδή ζήλευαν από τα άλλα παιδιά. Στη συνέχεια όμως ήθελαν να ξεχωρίσουν, για αυτό είδαν τον αθλητισμό με άλλη ματιά. Επιπλέον, κάτι σημαντικό που ανέφεραν είναι ότι εκτός από αυτό που κάνουν και αγαπάνε, πρέπει να αφοσιωθούν και στο σχολείο, γιατί τίποτα δεν είναι ακόμη σίγουρο.  Δηλαδή πρέπει πάντα να υπάρχει plan B.