Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΝΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η φοίτησή μας στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μας δίνει την ευκαιρία να καλλιεργήσουμε τις γνώσεις και τα ταλέντα μας. Υπάρχουν διάφοροι τύποι σχολείων όπως πειραματικά, πρότυπα, καλλιτεχνικά... Πώς θα ήταν όμως αν υπήρχε ένας νέος τύπος σχολείου; Ένα οικολογικό σχολείο;

Αυτό το νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα θα καλλιεργούσε στους μαθητές την ανησυχία για την οικολογική καταστροφή στον πλανήτη. Θα εφάρμοζε νέους επαναστατικούς τρόπους εκπαίδευσης και θα πραγματοποιούσε οικολογικές δράσεις, ώστε να αντιληφθούν οι νέοι την έννοια της οικολογίας.

Έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μαθητές του 2ου Προτύπου Γυμνασίου Τρίπολης για το πώς θα φαντάζονταν ένα οικολογικό σχολείο. Οι περισσότεροι σκέφτηκαν δράσεις που θα μπορούσε ένα οικολογικό σχολείο να πραγματοποιήσει, ώστε να ελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών. Το 53% των μαθητών πρότειναν να διοργανώνονταν εκδηλώσεις με θέμα την ανακύκλωση, τον καθαρισμό κοντινών ακτών και των αλσών στις γύρω περιοχές. Ένα άλλο 12% των μαθητών που ρωτήθηκαν, πρότειναν να υπάρξουν εκπαιδευτικές εκδηλώσεις, στις οποίες ειδικοί θα καλλιεργούν οικολογική συνείδηση στους νέους. Άλλο ένα 10 % είχε την ιδέα να διεξαχθούν πολιτιστικές εκδηλώσεις με θέμα το περιβάλλον. Τέλος, το 25% πρότεινε μαθήματα  δίπλα στην ύπαιθρο για την εξοικείωση των παιδιών με την φύση.

Το κτίριο που θα στέγαζε το πρωτοπόρο σχολείο θα ήτανε βιοκλιματικό. Ως βιοκλιματικός σχεδιασμός ή βιοκλιματική αρχιτεκτονική νοείται ο σχεδιασμός κτιρίων και χώρων, ο οποίος επιδιώκει την εξασφάλιση συνθηκών θερμικής και οπτικής άνεσης με τη όσο το δυνατόν πιο εκτεταμένη χρήση παθητικών συστημάτων δροσισμού και θέρμανσης. Για το σκοπό αυτό αξιοποιεί την ηλιακή ενέργεια και άλλες ανανεώσιμες πηγές υλικών δόμησης. 

Έπειτα, τα βιβλία θα ήταν σε ηλεκτρονική μορφή, με αποτέλεσμα να μην καταναλώνουμε χαρτί που παράγεται από τα δέντρα. Όσον  αφορά τη σίτιση των μαθητών, το σχολικό κυλικείο που θα υπήρχε θα πρόσφερε μόνο βιολογικά και χορτοφαγικά γεύματα.

 Συνοψίζοντας, ένα οικολογικό ίδρυμα θα μπορούσε να φέρει ανανέωση  στον σχολικό χώρο και να κάνει τρόπο ζωής την προστασία του περιβάλλοντος. Ευχόμαστε κάποια στιγμή να δημιουργηθεί ένα τέτοιο σχολείο για το καλό του μαθητικού κόσμου και του περιβάλλοντος.   

 

Οι αρθρογράφοι:

Βουνάσης Γεώργιος

Κολλάρας Άγγελος

Παναγιωτοπούλου Αγγελική

Πατσιάρη Παναγιώτα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενημέρωση για ενδοοικογενειακή βία και κακοποίηση των γυναικών

  Το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Τρίπολης επισκέφτηκε την Τρίτη, 21-3-2023, κλιμάκιο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αρκαδίας μετά από πρόσκληση του ομίλου δημοσιογραφίας του σχολείου, "Μικροί Δημοσιογράφοι εν δράσει" προκειμένου να ενημερώσει τους μαθητές/τριες για το της φαινόμενο ενδοοικογενειακής βίας και της κακοποίησης των γυναικών.     Ο Α/Β κ. Γιαννίκος Παναγιώτης και ο Ανθ/μος κ. Δρόσος Χρήστος αναφέρθηκαν στις αιτίες του φαινομένου και στο ρόλο της αστυνομίας στην πρόληψη και την αντιμετώπισή του, εξηγώντας ταυτόχρονα στους μαθητές /τριες τις ενέργειες που πρέπει να κάνει κάποιος είτε είναι θύμα ενδοοικογενειακής βίας είτε αντιληφθεί κάτι αντίστοιχο για τρίτο άτομο. Μετά το τέλος της παρουσίασης ακολούθησε καταιγισμός ερωτήσεων από τους μαθητές/τριες, στις οποίες οι αστυνομικοί απάντησαν με προθυμία.  Την παρουσίαση παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και οι μαθητές των ομίλων "Εθελοντισμός: αξία ζωής μοναδική " και "Από τη ραψωδία ... στη ραπ" μαζί με τις υπε

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ:  ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΔΟΥΡΟ  

‘’Άμα ρισκάρεις, μπορεί να κερδίσεις, αν όχι, έχεις ήδη χάσει’’

Αυτή είναι μια φράση που δίνει κίνητρο στους δυο επιτυχημένους αθλητές – μαθητές του σχολείου μας, του 2 ου Προτύπου Γυμνασίου Τρίπολης. Από τη μια ο Θανάσης Χριστόπουλος κατάφερε μόλις στην ηλικία των 15 ετών να κάνει επαγγελματικό συμβόλαιο με τον Αστέρα Τρίπολης. Από την άλλη ο Βλάσης Μητρόπουλος, ο οποίος κατάφερε να γίνει πρωταθλητής στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ποδηλασίας. Την Τρίτη, 28 Μαρτίου 2023,  οι ‘’μικροί δημοσιογράφοι εν δράσει’’ είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τους δύο μαθητές , να ρωτήσουν  τις απορίες τους και να ενημερωθούν για την πορεία τους στον χώρο του αθλητισμού.     Μας ανέφεραν και οι δύο ότι ξεκίνησαν το άθλημα από μικρή ηλικία τυχαία, επειδή ζήλευαν από τα άλλα παιδιά. Στη συνέχεια όμως ήθελαν να ξεχωρίσουν, για αυτό είδαν τον αθλητισμό με άλλη ματιά. Επιπλέον, κάτι σημαντικό που ανέφεραν είναι ότι εκτός από αυτό που κάνουν και αγαπάνε, πρέπει να αφοσιωθούν και στο σχολείο, γιατί τίποτα δεν είναι ακόμη σίγουρο.  Δηλαδή πρέπει πάντα να υπάρχει plan B.