Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ιστορία πίσω από τη μόδα


Μόδα και ένδυση: η γυναικεία μόδα έχει ως αφετηρία τη δεκαετία του ΄20. Πολλά μεγάλα ονόματα, τάσεις, σχέδια... Η θηλυκή μόδα έχει αλλάξει πολλές φορές μέσα στα τελευταία 100 χρόνια.

Απ’ τις αρχές της δεκαετίας ΄20-΄29 σχεδιάστηκαν πολλά μοντέρνα ρούχα. Οι άνθρωποι έδειξαν ιδιαίτερη προτίμηση εκείνη την εποχή στις γούνες, στα καπέλα κλος, ακόμη και στις πέρλες. Τα ρούχα τόνιζαν το γυναικείο φύλο, όπως κυρίως τα κοντά ρούχα. Το τακούνι υψώθηκε στους 4 πόντους και οι γόβες στιλέτο, δηλαδή τα ψηλά και λεπτά τακούνια, πρωτοεμφανίστηκαν ταιριάζοντας με το υπόλοιπο θέμα του ντυσίματος. Μεγάλο όνομα στον χώρο της μόδας αποτέλεσε η Coco Chanel ειδικότερα με τη δημιουργία του «The little black dress».

Μέχρι και τα τέλη του ΄39 οι τάσεις άλλαξαν και οι γυναίκες ντύνονταν με άνετα ρούχα, ιδίως μακριά φορέματα και φούστες, στενά πουλόβερ, φαρδιά παντελόνια, ωστόσο και με μοδάτες μπλούζες με φραμπαλάδες και φουσκωτά μανίκια. Οι σχεδιαστές συνήθιζαν να προσθέτουν κουμπιά σε όλα τα σχέδια. Παρά την άνετη ένδυση της εποχής οι γυναίκες περιποιούνταν ιδιαίτερα τον εαυτό τους κατά τις βραδινές εξόδους. Λαμπερά ρούχα που συνδυάζονταν τα με αξεσουάρ, όπως γάντια, γυαλιά και καπέλα, ήταν οι πιο συνηθισμένες εμφανίσεις.

Δεκαετία ΄40-΄49, στη μόδα κάνουν είσοδο τα military prints, οι βάτες, τα μεγάλα φουλάρια, οι φούστες στο μήκος του γόνατου, όπως και οι τετραγωνισμένοι ώμοι, που έδιναν αυστηρό ύφος στα ντυσίματα. Στενές ίσιες φούστες ή με πιέτες, φορέματα με δέσιμο στη μέση, μπλούζες με κούμπωμα αναδεικνύονται ως κορυφαίες τάσεις. Οι μόδιστροι λάτρευαν επίσης τα ασπρόμαυρα σχέδια τη συγκεκριμένη εκείνη χρονική περίοδο. Τα πρώτα ταγέρ και τα γυναικεία παντελόνια για εργασία δημιουργήθηκαν κάνοντας αίσθηση. Είδωλο της εποχής εκείνης αποκαλείται ο Christian Dior, αφού παρουσίασε το γνωστό «New Look».

Την ακριβώς επόμενη δεκαετία, μιλώντας για το ΄50-΄59, γίνεται μόδα η κάζουαλ ένδυση, τα τζιν καθιερώνονται μαζί με κομψά πέδιλα, τσάντες σε όλα τα μεγέθη, αμάνικα πουλόβερ, μαντίλια, κλος φούστες, όπως και φορέματα σε γραμμή Α’. Στις εξόδους φοριούνται στράπλες μαζί με λεπτά μυτερά τακούνια, γνωστά ως ψηλοτάκουνα, ενώ σε μεγάλες εκδηλώσεις φαίνονται ότι προτιμήθηκαν τα “total black looks”.

Δεκαετία ΄60-΄69, αξεσουάρ της εποχής αποτέλεσαν τα στρογγυλά γυαλιά, οι ψηλές κάλτσες και οι μπερέδες. Συνδυάστηκαν με ρούχα όπως σκισμένα τζιν, καφτάνια, ζιβάγκο, κάπρι – στενά παντελόνια ή καμπάνες, βελούδινα σακάκια και παλτό με χαρακτηριστικό τους το μακρύ μήκος. Τέλος, για υποδήματα φορέθηκαν φλατ μπαλαρίνες και σανδάλια.

Ύστερα επικράτησε ντίσκο μόδα. Το ΄70-΄79, υπήρξαν αμέτρητες τάσεις: πολύχρωμα πλεκτά, τσιγγάνικες φούστες, είτε κοντές είτε μακριές, ολόσωμες φόρμες, μα και δερμάτινα μπουφάν. Επιπλέον μπαντάνες (ποντσο και φουλάρια), μάξι φούστες, αλλά και σατέν κολάν. Το 1978 μάλιστα δημιουργήθηκε στην Ιταλία, συγκεκριμένα στο Μιλάνο, ο περίφημος οίκος μόδας «Versace».

Η γνωστή δεκαετία ΄80-΄89, είχε ως χαρακτηριστικά της ένδυσης φαρδιά κομμάτια, όπως φαρδιά παντελόνια, τεράστια μπλουζάκια και ξεβαμμένα, σκισμένα τζιν. Παρ’ όλα αυτά στη μόδα έπαιξαν ρόλο και ενδύματα, όπως γκέτες, κορμάκια, φιόγκοι στα μαλλιά, τρουκς, αλυσίδες, ενώ για πανωφόρια κοντά ή τζιν μπουφάν. Τέλος υψηλή θέση στις τάσεις φάνηκαν να έχουν τα κοστούμια, αλλά και γενικά τα ενδύματα και για τα δύο φύλα.

Μετά απ’ τη δεκαετία του ’80, ακολούθησε το ’90-’99.  Από τότε μέχρι και σήμερα λοιπόν υπήρξαν και υπάρχουν τάσεις. Οι γυναίκες όμως αποφάσισαν να δείξουν η καθεμία τους την ιδιαίτερη προσωπικότητά τους. Έτσι δεν χρειαζόταν να φορέσουν τα δημοφιλή κομμάτια της εποχής, όμως αντιθέτως μπορούσε οποιαδήποτε να «δημιουργήσει» μια ακόμη τάση, φορώντας κάτι μοναδικό, που εκείνη επιθυμούσε.   


https://curiusdentatus.files.wordpress.com/2012/03/70s-fashion-bell-bottoms.jpg

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενημέρωση για ενδοοικογενειακή βία και κακοποίηση των γυναικών

  Το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Τρίπολης επισκέφτηκε την Τρίτη, 21-3-2023, κλιμάκιο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αρκαδίας μετά από πρόσκληση του ομίλου δημοσιογραφίας του σχολείου, "Μικροί Δημοσιογράφοι εν δράσει" προκειμένου να ενημερώσει τους μαθητές/τριες για το της φαινόμενο ενδοοικογενειακής βίας και της κακοποίησης των γυναικών.     Ο Α/Β κ. Γιαννίκος Παναγιώτης και ο Ανθ/μος κ. Δρόσος Χρήστος αναφέρθηκαν στις αιτίες του φαινομένου και στο ρόλο της αστυνομίας στην πρόληψη και την αντιμετώπισή του, εξηγώντας ταυτόχρονα στους μαθητές /τριες τις ενέργειες που πρέπει να κάνει κάποιος είτε είναι θύμα ενδοοικογενειακής βίας είτε αντιληφθεί κάτι αντίστοιχο για τρίτο άτομο. Μετά το τέλος της παρουσίασης ακολούθησε καταιγισμός ερωτήσεων από τους μαθητές/τριες, στις οποίες οι αστυνομικοί απάντησαν με προθυμία.  Την παρουσίαση παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και οι μαθητές των ομίλων "Εθελοντισμός: αξία ζωής μοναδική " και "Από τη ραψωδία ... στη ραπ" μαζί με τις υπε

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ:  ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΔΟΥΡΟ  

‘’Άμα ρισκάρεις, μπορεί να κερδίσεις, αν όχι, έχεις ήδη χάσει’’

Αυτή είναι μια φράση που δίνει κίνητρο στους δυο επιτυχημένους αθλητές – μαθητές του σχολείου μας, του 2 ου Προτύπου Γυμνασίου Τρίπολης. Από τη μια ο Θανάσης Χριστόπουλος κατάφερε μόλις στην ηλικία των 15 ετών να κάνει επαγγελματικό συμβόλαιο με τον Αστέρα Τρίπολης. Από την άλλη ο Βλάσης Μητρόπουλος, ο οποίος κατάφερε να γίνει πρωταθλητής στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ποδηλασίας. Την Τρίτη, 28 Μαρτίου 2023,  οι ‘’μικροί δημοσιογράφοι εν δράσει’’ είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τους δύο μαθητές , να ρωτήσουν  τις απορίες τους και να ενημερωθούν για την πορεία τους στον χώρο του αθλητισμού.     Μας ανέφεραν και οι δύο ότι ξεκίνησαν το άθλημα από μικρή ηλικία τυχαία, επειδή ζήλευαν από τα άλλα παιδιά. Στη συνέχεια όμως ήθελαν να ξεχωρίσουν, για αυτό είδαν τον αθλητισμό με άλλη ματιά. Επιπλέον, κάτι σημαντικό που ανέφεραν είναι ότι εκτός από αυτό που κάνουν και αγαπάνε, πρέπει να αφοσιωθούν και στο σχολείο, γιατί τίποτα δεν είναι ακόμη σίγουρο.  Δηλαδή πρέπει πάντα να υπάρχει plan B.